El MUA acull l'Acte de Clausura de l'II Master en Interpretació de Guitarra Clàssica

Alacant, 26 de juny de 2014

Amb el tradicional acte de clausura, el II Màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA finalitzarà demà, divendres 27 de juny, a les 19.00 h al Museu de la Universitat d'Alacant (MUA). El rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, presidirà l'acte en què està previst que intervinguen Juan Antonio Roche (director del Màster), Alejandro Ceballos (president de l'Associació d'Antics Alumnes del Màster), José Vicente Asensi (director del Conservatori Superior de Música d'Alacant), que farà la conferència de clausura, i un representant dels alumnes. Al final de les intervencions, el rector lliurarà els diplomes als quinze alumnes d'enguany.

Durant l'acte es projectarà un audiovisual realitzat per l'Ajuntament d'Alacant i actuaran dos dels alumnes que ara acaben la seua formació. En aquesta segona edició, el Màster ha format quinze estudiants procedents del Japó, Costa Rica, Brasil, Mèxic, Dinamarca, Àustria, Austràlia, la Xina, Veneçuela, Canadà i Espanya. Els organitzadors asseguren que és una experiència completament nova que ofereix a graduats i professionals de la guitarra l'oportunitat de perfeccionar coneixements i la pràctica de l'instrument amb professors seleccionats entre els més virtuosos del món: Manuel Barrueco, David Russell, Hopkinson Smith, Ignacio Rodes, Roberto Aussel, Paul O'Dette, Shin-Ichi Fukuda, Fabio Zanon i el director d'orquestra José de Eusebio.

El curs s'imparteix en anglès i espanyol i tracta aspectes tan rellevants com el repertori per a viola i guitarra barroca, la música de J.S. Bach en els instruments de corda pinçada, el repertori guitarrístic dels segles XIX i XX i el llatinoamericà des de 1900 fins a l'actualitat, els concerts per a guitarra i orquestra, la transcripció guitarrística, la guitarra en la música de cambra o la guitarra solista en la pràctica orquestral.