El director i dramaturg John Strasberg imparteix classes en el màster d'Art Dramàtic Aplicat de la Universitat d'Alacant

Fotografies: Luis G. Verdú. Taller d’Imatge de la UA (FGUA)

Alacant, 23 de febrer de 2015

John Strasberg, director, dramaturg, actor i professor, va concedir una roda de premsa divendres passat 20 de febrer de 2015, prèvia a les classes magistrals que començava a impartir divendres i dissabte, dins del nou màster en Art Dramàtic Aplicat, recentment iniciat aquest curs com a títol propi de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d’Alacant. La trobada va tenir lloc a la Seu Ciutat d’Alacant de la Universitat d’Alacant. Les classes donades pel conegut dramaturg versen sobre el seu mètode d’interpretació propi, el procés creatiu orgànic, basat en l’espontaneïtat, la intuïció, i la creació del món on té lloc la vida d’aquell personatge que s’hi crearà. El seu mètode es distingeix del dels grans mestres que el van precedir que s’aparta d’aquell món newtonià lineal cap a una vida real és molt més espontània i que solament pot ser viscuda en el moment. Està constantment en moviment i canvi.

En la trobada que ha mantingut amb els mitjans, Strasberg ha posat l’accent que “abans d’emplenar el cervell, cal desenvolupar la part intuïtiva i de xiquet”.

John Sanderson, director acadèmic del màster, ha destacat el valuós perfil d’Strasberg com un referent universal en l’aprenentatge actoral. Strasberg ha treballat al costat d’actors com Marilyn Monroe, Paul Newman, Joanne Woodward, Dustin Hoffman o directors com Elia Kazan. Com ha declarat el professor John Sanderson, que és director acadèmic del màster “parlar de John Strasberg inevitablement ens remet a un cognom que constitueix un referent universal en l’aprenentatge actoral. Una línia que parteix de l’adaptació d’Stanislavski en occident, per part del pare de John, Lee Strasberg, fundador de l’Actor’s Studio a Nova York, i d’altres mestres que prosseguirien aquesta línia de treball com Stella Adler, Sandy Meisner o Bobby Lewis”.

Elena Nájera Pérez, vicedegana de Qualitat i Humanitats, i Amelia Peral Crespo, coordinadora acadèmica de Cultura, Polítiques d’Igualtat i Estudis Francesos, van mostrar el compromís amb la cultura de què és mostra aquest exemple i que porta endavant la Facultat de Filosofia i Lletres.