La UA portarà quinze representacions teatrals per la província Alacant el mes de novembre

TeatroAmateur_VillenaAlacant, 30 d'octubre de 2015

La Universitat d'Alacant oferirà quinze actuacions de teatre durant tot el mes de novembre en diversos municipis de la província. Les representacions tindran lloc al Paranimf de la Universitat d'Alacant, a les seus universitàries de Villena, la Nucia, Benissa i Biar, i als municipis d'Alacant (Platja de Sant Joan) i Aigües.

La programació començarà amb quatre obres de teatre que tindran lloc al Paranimf de la Universitat d'Alacant; Una joven casta, de Thomas Middleton, una creació de Teada Producciones sota la direcció de Pollux Hernúñez (dia 3, a les 12 hores); Després de la pluja, de l'Aula de Teatre de la UA sota la direcció d'Elena Candela (dia 10, a les 12 hores); El crèdit, de Jordi Galcerán i dirigida per Sergi Belbel, una producció de Manor Produccions (dia 11, a les 20 hores) i A salto de cama, de Juan Luis Mira (dia 12 , a les 20 hores). Aquestes dues últimes obres formen part de la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis, de la qual la UA forma part.

La Seu de Villena serà protagonista aquest mes amb una nova edició del  Cicle de Teatre Universitari Amateur, amb quatre obres que es representaran en la Casa de la Cultura, a les 20 hores. Organitzat per la UA i l'Ajuntament de Villena, el cicle començarà amb l'obra Després de la pluja (dia 5), a la qual seguirà Más que días estupendos, a càrrec de l'Aula de Teatre de la Universitat Permanent i amb direcció i dramatúrgia d'Iván Jiménez (dia 12); Micropinceladas de l'Aula de Teatre de la Universitat d'Alacant, sota la direcció de Pascual Carbonell (dia 19), i per a acabar el cicle Dos entremeses y medio, de Teada Produccions, dirigida per Pollux Hernúñez (dia 26).

La Nucia oferirà la representació de l'obra de teatre El crédit (dia 6 a l'Auditori, a les 20.30 hores), i Benissa mostrarà l'obra Edipo rey, de Sòfocles, dirigida per Javier Monzó (dia 20 a la sala d'actes Centre Cultural, a les 22 hores). Micropinceladas arribarà a Xixona (el dia 28 en el cinema de Dalt, a les 19 hores); Biar acollirà Després de la pluja (dia 29 en l'Auditori Casa de Cultura, a les 20:30 hores), i finalment, Más que dás estupendos, que es representarà el dia 3 en el Centre de Majors de Les Cigarreres, a les 20 hores, i el dia 18, en el Centre de Majors de la Platja de Sant Joan, Alacant, a les 18 hores.

Les obres

Una joven casta

La posada en escena sota el títol d’Una joven casta, que manté el doble sentit de l'original, és la primera d'aquesta obra mai abans traduïda ni representada en espanyol. Hi presenciem com una burgesia emergent, encarnada en l'orfebre, senyor Orero, i família, intenta emparentar-se mitjançant el casament de la seua jove filla amb una família de la noblesa, Malayerba, ja en declivi, immersos en una societat poblada d'arquetips fàcils de reconèixer que solament persegueixen els seus recargolats interessos.

Després de la pluja

Després de la pluja és una tragicomèdia que es desenvolupa entre el grup de treballadors d'una oficina. Els més de dos anys de sequera es reflecteixen en els ànims d'un grup d'empleats d'unes oficines que pugen al terrat de l'edifici per a fumar infringint així la normativa de l'empresa. Allí busquen escapar de la seua realitat i es troben amb les seues pors, ambicions, odis, desitjos i enveges en un ambient carregat de desesperació i d'histèria. L'arribada d'una anhelada i desesperada pluja potser els donarà una nova oportunitat en les seues vides.

El crèdit

Demanar una hipoteca s'ha convertit en una tasca quasi impossible. Bé, demanar-la no, però que te la donen, sí. El text de Jordi Galceran tracta aquest tema de màxima actualitat dins d'un context de crisi com el qual vivim amb l'humor a què ens té acostumats. El crèdit és una mostra més de l'habilitat de Jordi Galceran per a construir diàlegs plens de matisos i amb una arquitectura teatral fantàstica, en la qual suren assumptes com la fragilitat de les relacions humanes, la desesperació i la crisi, econòmica i de parella.

A salto de cama

A salto de cama és una comèdia pugilística en sis assalts i mig que mostra les relacions de parella com un autèntic combat de boxa, en què l'amor, l'ambició, l'estratègia o el sou formen part d'aquest enfrontament de sis assalts i mig.

Más que días estupendos

Basada en el text del reconegut dramaturg contemporani Alfredo Sanzol, l'Aula de Teatre de la Universitat Permanent de la Universitat d'Alacant presenta enguany una comèdia amb molts matisos i registres, en la qual els actors tornaran a ser joves, revivint l'ambient de la dècada dels setanta. D'aquesta manera, els personatges tornaran a viure emocions de joventut, quan tot estava per fer.

Micropinceladas

Espectacle amb onze escenes i vint-i-dos actors en el qual el teatre es fa pintura i la pintura es fa teatre. «Durant la representació, un llenç blanc ens serveix per a crear escenes, ja que es va pintant entre acte i acte amb cadascun dels quadres que són tractats, de manera més o menys literal, mitjançant els textos», explica el director de l'obra, Pascual Carbonell.

Dos entremeses y medio

Dos entremeses y medio, compost per dos entremesos de Cervantes («La guarda cuidadosa» i «El viejo celoso») i un paso de Lope de Rueda («El medico simple»), amb la tradicional figura del cec dels romanços com a fil conductor. Un espectacle redó, dinàmic i divertit a través del prisma alegre i optimista característic d'aquest teatre menor del Siglo de Oro.

Edipo rey

Una obra que narra la història d'un desventurat príncep de Tebes, fill de Lai i de Jocasta, en la qual, poc abans de les seues noces, l'oracle de Delfos els adverteix que el fill que tinguen arribarà a ser assassí del seu pare i espòs de la seua mare.

El_Credito Jove_Casta