Comença la cinquena edició del màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA

El màster s’inaugurarà demà divendres amb un acte institucional a la Seu Ciutat d’Alacant, amb la participació enguany de tretze estudiants, seleccionats entre aspirants de tot el món

Alacant. Dijous 12 de gener de 2017.

El màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la Universitat d’Alacant arriba a la cinquena edició, consolidat i reconegut internacionalment. L’acte inaugural del nou curs tindrà lloc demà divendres 13 de gener, a les 18 hores en la Seu Ciutat d’Alacant (Sant Ferran, 40), amb l’assistència del rector de la UA, Manuel Palomar, que presidirà l’acte acompanyat pel director del màster, Juan Antonio Roche, i el director acadèmic d’aquest, Ignacio Rodes, a més de representants de l’Ajuntament i la Diputació Provincial d’Alacant.

Durant l’acte es farà lliurament de les dues beques anuals que concedeix la Fundació Banc Sabadell i s’oferirà als assistents un petit recital d’antics alumnes del màster, en aquesta ocasió de la mà de Daniel Guerola, Isabel Martínez i Hugo Moltó.

Aquesta cinquena edició tindrà tretze estudiants que han sigut seleccionats entre aspirants de tot el món i que rebran la seua formació entre els mesos de gener i juny del 2017. Concretament, els triats provenen de Brasil, Estats Units, Canadà, Turquia, Bolívia, Colòmbia, Cuba i Japó, a més d’Espanya. Els estudiants oferiran, com una part de la seua formació, concerts a Alacant i província, i enguany visitaran les seus universitàries d’Elda, Torrevella, Villena, la Nucia i Oriola.

Segons afirmen els organitzadors, el màster és una experiència completament nova que ofereix als guitarristes seleccionats l’oportunitat única de perfeccionar els seus coneixements i la pràctica de l’instrument de la mà d’un elenc de professors qualificats com els més prestigiosos virtuosos del món: Manuel Barrueco, David Russell, Pepe Romero, Ignacio Rodes, Sergio i Odair Assad, Keigo Fujii, Fabio Zanon, Xavier Díaz-La Torre, el neurocientífic Víctor Candia i el director d’orquestra Mihnea Ignat.

El professorat ofereix a més un cicle de set concerts de guitarra a l’ADDA.

2017 Cicle Guitarra ADDA

La Diputació d’Alacant, a través de la Fundació de l’Auditori ADDA, ha volgut sumar-se a aquest projecte al voltant de la guitarra, per a programar set concerts entre el gener i el juny del 2017 amb la participació dels professors del màster. Els set concerts formen el V Cicle de Guitarra Clàssica d’Alacant. Començarà el cicle amb un concert de guitarra clàssica a càrrec del guitarrista escocès establit a Espanya David Russell, el dissabte 14 de gener.

El segon concert, l’11 de febrer, també se centrarà en la guitarra clàssica de la mà del guitarrista malagueny establit als Estats Units Pepe Romero.

Ignacio Rodes i el guitarrista brasiler Fabio Zanon actuaran per primera vegada junts el 4 de març, i els germans Assad, Sergio i Odair, seran els intèrprets a duo del quart concert previst per a l’1 d’abril. Com a novetat en aquest cicle, per primera vegada s’oferirà un concert de guitarra flamenca, protagonitzat per Daniel Casares, el 29 d’abril. El 20 de maig serà el torn de Xavier Díaz-Latorre, amb viola de mà i guitarra barroca, i tancarà el cicle de concerts el guitarrista cubà establit a Baltimore, Estats Units, Manuel Barrueco juntament amb el Beijing Guitar Duo.