La Universitat d'Alacant organitza la primera jornada tècnica sobre el sector de la cervesa a Espanya

Jornada_cervesa1 Jornada_cervesa2

Alacant. Dimecres, 5 de juliol de 2017

El Departament d'Agroquímica i Bioquímica de la Universitat d'Alacant, en col·laboració amb l'Escola de Negocis (UAFG) i l'empresa Tecnocaelia, va celebrar l’1 de juliol passat la primera jornada tècnica sobre la cervesa a Espanya. La sessió va ser inaugurada pel vicerector d'Estudis i Formació, Enrique Herrero, i la directora dels «Cursos d'especialització en cervesa artesana i microcerveseries», María José Bonete.

La trobada va aplegar representants de les grans cerveseres espanyoles i també dels nous microcervesers, el nombre dels quals al maig ja arribava a les 480 microfàbriques o marques «nòmades». En aquest sentit, representant els gremis de microcervesers van parlar Montserrat Virgili (GECAN) i David Castro (AECAI). Per la seua banda, Felisa Bartolomé va parlar en nom de Cerveceros de España, i Pablo Morillo va intervenir com a president de l'associació de cervesers casolans (ACCE).

Segons detallen des de l'organització, «Fernando Iglesias va exposar l'opinió d'Estrella Galicia, Carlos Rodríguez va parlar de la seua empresa, Ales Agullons; Javier Herrero-Velarde ens va portar el punt de vista de Cervecera Independiente, i, finalment, Boris de Mesones, amb la seua extensa experiència, va parlar com a mestre cerveser de Boris Brew». Van moderar la taula Gabriel Fort, de Cervezas Fort a Barcelona, i Raúl Tejerina, coordinador dels «Cursos d'especialització en cervesa artesana i microcerveseries» de la UA.

Com a resultat d'aquesta primera jornada, «entre els punts en comú podem esmentar la definició de cervesa i la necessitat de donar-li un major sentit organitzatiu al sector en general i, com a punts en discòrdia, els problemes que afloren en la distribució. Com a interès general del sector, les necessitats d'adaptació de la legislació en diverses matèries, tals com impostos especials, denominacions tècniques i etiquetatge», apunten.

En aquest context, Gabriel Fort va proposar un model organitzatiu basat en quatre corrents cervesers diferenciats per aspectes tècnics, socials, econòmics i organitzatius. «Caldrà estudiar i madurar aquesta proposta i continuar buscant l'acord amb la resta d'actors interessats en la bona marxa d'aquest sector econòmic tan important a casa nostra», assenyalen.

Notícia relacionada:

Un curs de la Universitat d'Alacant aborda l'elaboració de cervesa artesana com a model de negoci