Experts mundials i professionals aborden en la UA la mediació en assumptes civils i mercantils en la I Jornada Internacional

Alacant, 19 d'abril de 2013

Una nova forma d'administrar justícia mitjançant solució dialogada als conflictes, la mediació, ha arribat de la mà del legislador amb la publicació de la Llei 5/2012, de 6 de juliol, de mediació en assumptes civils i mercantils. La I Jornada Internacional sobre Mediació en Assumptes Civils i Mercantils que tindrà lloc el dilluns 22 d'abril de 2013 en la Universitat d'Alacant aprofundirà sobre aquest mètode, els avantatges que ofereix, com s’implanta o s’expandeix en altres països. L'existència de la nova llei ha suposat un suport a la utilització a Espanya d'aquest sistema extrajudicial de resolució dels conflictes de particulars i empreses. El reglament de desenvolupament de la llei que regeix aquest mètode, que és alternatiu i complementari al procés judicial, està en aquests dies a punt de publicar-se. La Facultat de Dret organitza aquesta Jornada, a partir de les 9.30 h, en la sala de graus d'aquesta Facultat, impulsada des del Màster en Mediació en l'Àmbit Civil, Mercantil, Penal que imparteixen conjuntament l'Il·lustre Col·legi Provincial d'Advocats d'Alacant i la Facultat de Dret.

Malgrat els molts avantatges de tot tipus que es deriven de l'ús de la mediació, hi ha moltes dificultats perquè s’hi puga implantar. Amb aquesta intenció, es tractaran alguns casos de com és la llarga trajectòria que té als Estats Units, o la rapidesa amb la qual s'ha implantat en països com Holanda. Professionals i experts capdavanters en el sector nacional, junt amb els procedents de països on la mediació està fortament arrelada, tractaran d'identificar disfuncions i problemes possibles que puguen sorgir i trobaran solucions adequades a les particularitats del sistema jurídic espanyol, aprofitant l'experiència en aquesta matèria dels models més avançats.

Verónica López Yagües, professora titular de Dret Processal de la UA, dirigeix la Jornada. Inaugurarà Amparo Navarro Faure, la vicerectora de Recerca, Desenvolupament i Innovació. El degà de la Facultat de Dret, Pedro Femenía, serà l'encarregat de la clausura a les 18.30 h.