La UA acull, el divendres 23, els experts en oftalmologia i l'optometria en les Jornades OPTOINNOVA 2014

Glaucoma, presbícia, degeneració macular associada a l'edat, estrabisme o patologies oculars en la infància són alguns dels temes que s’hi tractaran

Alacant, 21 de maig de 2014

Les Jornades Cientificotècniques OPTOINNOVA 2014 Avanços en Optometria, Contactologia i Visió tindran lloc el divendres 23 de maig de 2014 a la sala de graus Alfredo Orts (edifici d'Òptica de la Universitat d'Alacant). Adreçades als professionals i alumnes del sector òptic, optometrista i oftalmològic, tenen l'objectiu de mostrar els últims avanços en les diverses tècniques i sistemes utilitzats en optometria, contactologia i ciències de la visió, així com les investigacions que s'estan realitzant en aquestes àrees.

Per a aquesta edició s'han programat xarrades formatives de vint minuts i huit cursos monogràfics d'especialització d’hora i mitja. Com a gran novetat, per a qui no hi puga assistir, està oberta la participació en línia mitjançant de videoconferència. Tant les ponències com els cursos podran ser visionats pels inscrits gràcies a aquesta tecnologia pròpia de la UA, utilitzant un nom d'usuari i contrasenya que facilitarà l'organització. A més, s'habilitarà un compte en twitter per a poder fer preguntes en línia als ponents durant el temps estipulat.

Entre els ponents que intervenen, destaquen professors i experts en la seua matèria a nivell nacional  com Celia Sánchez Ramos, de la Universitat Complutense de Madrid; Juan Carlos Ondategui, de la Universitat Politècnica de Terrassa; César Vila i Begoña Gacimartín, de la Universitat Europea de Madrid; Rosario Anera, de la Universitat de Granada; o Begoña Coco, de la Universitat de Valladolid. A més, hi intervindran oftalmòlegs de gran prestigi com Pedro Tañá, José Belda o Enrique Chipón. Tañá i Belda estaran en la primera sessió (09.00 h), per a parlar del làser de femtosegon i del glaucoma respectivament.

Vint empreses patrocinen les jornades, entre les quals hi ha multinacionals del sector òptic i oftalmològic. L'activitat compta, a més, amb la participació de les cinc clíniques oftalmològiques d'Alacant. Les Jornades tenen el suport del Consell General del Col·legi d'Òptics i Optometristes i del Col·legi d'Òptics i Optometristes de la Comunitat Valenciana.

Optoinnova s’inaugurarà a les 08.30 h de divendres, amb les intervencions del rector de la UA, Manuel Palomar; el degà de la Facultat de Ciències, Andreu Bonet Jornet, i el director del Departament d'Òptica, Farmacologia i Anatomia, Vicente Camps Sanchis.