OptoInnova, trobada de referència a nivell nacional per a estudiants, professionals i empreses del sector, supera els 250 inscrits

Gràcies a un ensenyament de qualitat i activitats complementàries com aquestes jornades, el grau d’Òptica i Optometria de la UA se situa entre els cinc millors d’Espanya, segons el rànquing d’El Mundo

Optoinnova_CartelAlacant. Divendres, 19 de maig de 2017

“A Espanya es poden arribar a fer 400.000 operacions de cataractes cada any ja que totes les persones a partir dels 60 anys tendeix a desenvolupar-les per l’opacitat del cristal·lí”. Aquesta ha sigut solament una de les dades reflectides avui durant la inauguració d’OptoInnova 2017, trobada que tractarà les últimes innovacions i avanços en camps tan actuals com la teràpia visual, el control de la miopia, l’ortoqueratologia, les lents de contacte, les lents intraoculars o la cirurgia refractiva.

Com ha apuntat el president del Comitè Organitzador d’OptoInnova, Vicente Camps, aquesta edició ha superat els 250 inscrits. La participació en aquestes jornades ha pogut ser presencial i online, les dues modalitats amb possibilitat d’usar el videostreaming. “Amb l’objectiu de millorar la qualitat docent, un any més en OptoInnova es tractaran, a través de 16 ponències i quatre cursos monogràfics, temes de gran interès social com la miopia, la presbícia o les cataractes”, ha explicat Camps.

Per la seua banda, el rector de la UA, Manuel Palomar, ha volgut agrair l’esforç que anualment es fa “per a oferir als nostres estudiants activitats complementàries en col·laboració amb empreses de referència del sector”. “Activitats que marquen l’èxit de la titulació i situen el grau d’Òptica i Optometria de la Universitat d’Alacant entre els cinc millors d’Espanya, segons l’últim rànquing d’El Mundo”, ha afegit Palomar.

Pel que fa a això, el degà de la Facultat de Ciències de la UA, Luis Gras, ha insistit a recordar als assistents que “OptoInnova és una gran oportunitat per a tractar temes avançats que suposen un plus per a la vostra formació”. “Des de la Facultat apostem per un ensenyament de qualitat no solament amb unes excel·lents instal·lacions, infraestructures i formació reglada, sinó també amb activitats paral·leles”, ha afegit.

OptoInnova, jornada organitzada pel Departament d’Òptica, Farmacologia i Anatomia i l’Escola de Negocis de la UA, té el patrocini i la col·laboració de més d’una vintena d’institucions, moltes d’aquestes empreses nacionals i multinacionals del sector òptic i oftalmològic, i amb les clíniques oftalmològiques de referència de la província d’Alacant.

Programa complet

Twitter: @OPTOINNOVA