Alacant s'ompli de concerts el cap de setmana amb el I Congrés Alumni Màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la Universitat d'Alacant

Setze recitals oberts al públic al Palau del Portalet seran oferits dissabte i diumenge per antic alumnat d’Espanya, Dinamarca, Perú, Brasil, Itàlia, Sèrbia, Israel, Bèlgica, Mèxic, Colòmbia i Cuba

La UA, l’Ajuntament d’Alacant i la Diputació Provincial d’Alacant acullen les activitats formatives, els concerts i la jornada de constitució de l’associació, objectius de la trobada

Master_guitarra1

Alacant. 7 de novembre de 2019

El I Congrés Alumni Màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la Universitat d’Alacant reuneix el divendres 8, el dissabte 9 i el diumenge 10 de novembre quaranta dels cent estudiants que han participat en alguna de les set edicions anteriors del màster en Interpretació de Guitarra Clàssica. Amb l’objectiu de constituir-se com a associació i compartir activitats formatives i concerts relacionats amb el món de la guitarra clàssica, es trobaran en aquesta primera reunió d’antic alumnat del màster, estudis que el 2020 veuran la seua vuitena edició. Aquest esdeveniment es fa coincidir amb la celebració, per cinquena vegada, del Dia de la Guitarra Espanyola, que tindrà lloc dissabte a les 20.00 hores amb un concert a l’ADDA.

Els participants recorreran tres escenaris de la ciutat: la Seu Universitària Ciutat d’Alacant de la UA, a l’avinguda de Ramón y Cajal; el Palau del Portalet de l’Ajuntament d’Alacant, situat al carrer de Llauradors, i l’ADDA de la Diputació Provincial d’Alacant.

Les jornades comencen demà divendres, dia 8, amb la benvinguda en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. Des d’allí els participants es desplaçaran a l’ajuntament de la ciutat per a ser rebuts per l’alcalde, Luis Barcala. A continuació, comencen les activitats al Palau del Portalet, lloc de les reunions, conferències i els recitals d’antics alumnes. A les 18.00 hores tindrà lloc la conferència de Marcelo Kayath sobre Héctor Villalobos i la música brasilera. El dia es completa amb el recital d’Hugo Moltó, alumne cum laude 2017, a la sala de cambra de l’ADDA.

Durant tot el dissabte i el matí del diumenge catorze antics estudiants procedents d’Espanya, Dinamarca, el Perú, Brasil, Itàlia, Sèrbia, Israel, Bèlgica, Mèxic, Colòmbia i Cuba oferiran setze recitals oberts al públic al Palau del Portalet. És aquesta una ocasió única per a escoltar a Alacant joves virtuosos de la guitarra clàssica que s’han desplaçat des dels països respectius per a retrobar-se amb els seus companys, els seus professors i amb la ciutat en la qual van viure aquesta etapa de la seua formació.

Les activitats es completen amb el concert del Dia de la Guitarra Espanyola, el dissabte dia 10 a les 20.00 hores a l’ADDA. Hi participaran, al costat del concertista i professor a la Thornton School of Music de la University of Southern Califòrnia, Pepe Romero, els quatre estudiants Niklas Johansen, Daniel Guerola, Kyuhee Park i Ana Iordache, que han obtingut la menció cum laude en els anys 2013, 2015, 2016 i 2018 respectivament.

El màster

El màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA es desenvolupa a Alacant entre els mesos de gener a juny. Constitueix una experiència completament nova que ofereix a catorze guitarristes l’oportunitat única de perfeccionar els coneixements i la pràctica de l’instrument de la mà d’un col·legi de professors seleccionats entre els més prestigiosos virtuosos del món.

Vídeos:

Vídeo Pepe Romero, concertista