El MUA acull demà la inauguració del II Màster d'Interpretació de Guitarra Clàssica

Com a part del Màster, el dissabte 11 de gener arranca la programació del Cicle de Guitarra Clàssica en l'ADDA, amb el qual la UA, Diputació i Ajuntament consoliden la projecció internacional d'aquest projecte

Alacant, 9 de gener de 2014

El Museu de la Universitat d'Alacant acull demà divendres 10 de gener, a les 18.00 h, la inauguració de la segona edició del Màster d'Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA. L'acte inaugural estarà presidit pel rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, acompanyat per l'alcaldessa d'Alacant, Sonia Castedo. L'acte d'inauguració comptarà també amb les intervencions de Luis Corno Caparrós, representant del Projecte Alacant Guitarra Clàssica; Juan Antonio Roche i Ignacio Rodes, director i director acadèmic del Máster, respectivament, i Alejandro Ceballos, president de l'Associació d'Antics Alumnes del Màster.

Al final de les intervencions, els alumnes del I Màster oferiran un recital de guitarra.

Quinze alumnes procedents del Japó, Costa Rica, Brasil, Mèxic, Dinamarca, Àustria, Austràlia, Xina, Veneçuela, Canadà i Espanya, es formaran enguany en la UA, fet que avala la consolidació internacional d'aquest Màster que s'imparteix del gener al juliol.

Els organitzadors asseguren que el Màster és una experiència completament nova que ofereix a graduats i professionals de la guitarra l'oportunitat de perfeccionar els coneixements i la pràctica de l'instrument de la mà d'un col·legi de professors que han sigut seleccionats d'entre els més prestigiosos virtuosos del món: Manuel Barrueco, David Russell, Hopkinson Smith, Ignacio Rodes, Roberto Aussel, Paul O'Dette, Shin-Ichi Fukuda, Fabio Zanon i el director d'Orquestra José de Eusebio.

Els cursos s'imparteixen en anglès i espanyol i tracten sobre aspectes tan rellevants com El repertori per a viola de mà i guitarra barroca, La música de J. S. Bach en els instruments de corda polsada, El repertori guitarrístic en el segle XIX, El repertori guitarrístic en el segle XX, El repertori guitarrístic llatinoamericà des de 1900 fins a l'actualitat, Els concerts per a guitarra i orquestra, La transcripció guitarrística, La guitarra en la música de cambra o La guitarra solista en la pràctica orquestral.

Com a part del II Màster d'Interpretació de Guitarra Clàssica, la Diputació d'Alacant ha programat el Cicle de Guitarra Clàssica en l'ADDA, que reunirà durant el primer semestre de 2014 destacats artistes internacionals.
El programa arrancarà el dissabte 11 de gener, a les 20.00 h, amb el guitarrista escocès de renom mundial David Russell. Els artistes internacionals Paul O’Dette, Ignacio Rodes, Hopkinson Smith, Roberto Aussel, Shin-Ichi Fukuda i Manuel Barrueco al costat de Meng Su i Yameng Wang completen el calendari de concerts.

La Fundació de la Comunitat Valenciana, l'Auditori de la Diputació d'Alacant, la Universitat d'Alacant i l'Ajuntament de la ciutat impulsen aquest projecte multidisciplinari que, com en l'edició anterior, es complementa amb el Màster d'Interpretació de Guitarra Clàssica.

Calendari d'actuacions

Dissabte 11 de gener: concert de guitarra clàssica a càrrec de David Russell.

Dissabte 8 de febrer: concert de llaüt barroc a càrrec de Paul O’Dette.

Diumenge 2 de març: concert de veu i guitarra a càrrec d'Ana M. Sánchez i Ignacio Rodes.

Dissabte 5 d'abril: concert de guitarra barroca a càrrec de Hopkinson Smith.

Dissabte 10 de maig: concert de guitarra clàssica a càrrec de Roberto Aussel.

Diumenge 25 de maig: concert de guitarra clàssica a càrrec de Shin-Ichi Fukuda.

Diumenge 8 de juny: concert de guitarra a càrrec de Manuel Barrueco junt amb Meng Su i Yameng Wang, integrants de Beijing Guitar Duo.

Més informació:

www.master-guitarra-alicante.com