El màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA celebra el X Aniversari

La rectora presidirà la cerimònia inaugural de la desena edició el pròxim divendres 14, en un acte acadèmic que finalitzarà amb un recital a càrrec dels estudiants

Estudiants de quaranta nacionalitats han participat en el màster en aquests deu anys

Cartel_ADDA_ciclo2
Conciertos_flyer

Alacant. Dijous, 13 de gener del 2022

El màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA fa deu anys i començarà un nou curs acadèmic amb un acte institucional que tindrà lloc demà divendres 14 de gener, a les 18.30 hores a les instal·lacions de la Seu Ciutat d’Alacant (c/ Sant Ferran, 40).

La rectora Amparo Navarro presidirà la cerimònia inaugural, un esdeveniment que comptarà amb les intervencions de la directora del màster, Carmen Marimón, del director acadèmic, Ignacio Rodes, el regidor de Cultura de l’Ajuntament d’Alacant, Antonio Manresa i de representants la Diputació d’Alacant. Durant l’acte es lliuraran les beques atorgades per l’Associació Guitarra Espanyola de la Comunitat Valenciana i per Guitarres Alhambra. En aquesta edició han sigut becats tres guitarristes d’excepcionals qualitats: Brandon García, natural de Mèxic, que ha rebut la beca de l’Associació, i Arturo Vera de Mèxic i Jairo Rosales de Bolívia, les beques de Guitarres Alhambra. Durant l’acte també es projectarà un audiovisual del primer any 2013 i s’oferirà un petit recital de guitarra per part de dos dels estudiants becats enguany.

Els responsables del màster afirmen que «es consolida la vocació internacional del màster, que atrau estudiants d’arreu del món. Al llarg d’aquesta primera dècada han vingut a Alacant estudiants de 40 nacionalitats diferents». Aquest vessant internacional es manté també enguany també amb la presència de guitarristes procedents del Canadà, Mèxic, Estats Units, Bolívia, Perú, Tailàndia i Kurdistan, que duran sis mesos rebran classes dels mestres més importants del món, entre els quals es troben David Russell, Manuel Barrueco, Álvaro Pierri, Paul O’Dette, Ignacio Rodes, Fabio Zanon, Xavier Díaz-Latorre i Brasil Guitar Dúo.

Un any més el guitarrista escocès, establit a Vigo, i ja un alacantí més, David Russell, serà l’encarregat d’impartir el primer curs del màster dedicat a la música per a guitarra del segle XIX. Russell obrirà també el X Cicle de Guitarra a l’ADDA, amb un recital el dissabte 15 de gener amb obres de Kuhnau, Scarlatti, Lackenbacher i Morel.

Estudiants 2022 Professors 2022