Alí Lozada, doctor per la Universitat d’Alacant i professor del màster en Argumentació Jurídica, elegit president de la Cort Constitucional de l’Equador

En 2016 va defensar la seua tesi “Derechos y constitucionalismo discursivo” en la institució alacantina, amb Manuel Atienza i Juan Ruiz Manero com a directors

Alí Lozada Prado

Alí Lozada Prado. (Corte Constitucional de Ecuador)

Alacant. Dijous, 17 de febrer de 2022

Alí Vicente Lozada Prado, doctor per la Universitat d’Alacant, professor del màster en Argumentació Jurídica de la UA i col·laborador honorífic del Departament de Filosofia del Dret i Dret Internacional Privat, ha sigut elegit president de la Cort Constitucional de l’Equador, la màxima institució judicial d’aquell país.

L’advocat i professor universitari té una estreta relació amb la Universitat d’Alacant, no solament en la seua formació sinó, actualment, com a docent. Lozada Prado va obtenir del grau de doctor per la Universitat d’Alacant el 2016 amb una tesi sobre «Derechos y constitucionalismo discursivo», realitzada en l’àrea de Filosofia del Dret i dirigida per Manuel Atienza i Juan Ruiz Manero. De la mateixa manera, va ser durant molts anys col·laborador honorífic d’aquesta àrea de coneixement en la institució acadèmica alacantina i, en l’actualitat, és docent del màster en Argumentació Jurídica de la UA.

Prèviament, la formació de Lozada havia transcorregut durant prop d’una dècada d’estada a Alacant, on no solament va elaborar la seua tesi doctoral, sinó que va cursar estudis de postgrau. Durant aquest període va rebre dues beques, una del Congrés dels Diputats i una altra de la Universitat d’Alacant. De la seua estada, segons detallen mitjans equatorians, Lozada destaca la figura de Manuel Atienza, al qual considera un dels més importants filòsofs del dret.