El màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la UA celebra el desè aniversari amb un ampli programa d’activitats

Els actes commemoratius comencen aquesta setmana amb la presentació del llibre d’Ignacio Rodes La guitarra. Origen y evolución de su técnica y procedimientos, i el lliurament del I Premi Alacant Guitarra Clàssica a Manuel Barrueco

Els actes es prolongaran fins a desembre del 2022 amb presentacions de llibres,  el congrés internacional d’antics estudiants del màster, l’exposició “Ànima d’acord”, conferències, concerts i recitals

Alumni_Congreso

Alacant. Dilluns, 30 de maig de 2022

El màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la Universitat d'Alacant celebra el desè aniversari i, amb aquest motiu, ha dissenyat un ampli programa d'activitats commemoratives que donaran principi demà dimarts, 31 de maig, i finalitzaran al desembre del 2022. Presentacions de llibres, el lliurament del I Premi Alacant Guitarra Clàssica, el congrés internacional d'antics estudiants del màster, l'exposició “Ànima d’acord”, conferències, concerts i recitals conformen el programa de l'aniversari. Així ho ha detallat la directora del màster, Carmen Marimón, qui ha desgranat les activitats programades i ha volgut subratllar “la importància de la col·laboració de les institucions perquè la guitarra a Alacant haja sigut, siga i continue sent una referència internacional”.

Les activitats pel desè aniversari donaran principi demà dimarts, 31 de maig, a les 19 hores, en la Seu Ciutat d'Alacant (Sant Ferran, 40) amb la presentació del llibre La guitarra. Origen y evolución de su técnica y procedimientos (1500-1900), del concertista i catedràtic de guitarra Ignacio Rodes. Participen en aquesta presentació David del Puerto, compositor, guitarrista i professor de l'Escola Superior de Música Reina Sofia, i Mariano Capella, advocat i expert en propietat intel·lectual i dret editorial. I també aquesta setmana, el divendres 3 de juny, a les 13 hores, en el Saló Blau de l'Ajuntament d'Alacant es farà lliurament del I Premi Alacant Guitarra Clàssica, que atorga l'Associació Art de la Guitarra Espanyola i que rebrà el reconegut concertista de guitarra Manuel Barrueco. Faran lliurament del guardó l'alcalde d'Alacant, el president de la Diputació Provincial i la rectora de la Universitat d'Alacant.

Els actes commemoratius continuaran amb un acte festiu de recepció en la Foguera Sèneca Autobusos, en el qual estudiants, l'equip directiu del màster i integrants de l'Associació Art de la Guitarra Espanyola seran rebuts pel president de la Foguera i les belleses (21 de juny, a les 12 hores, Foguera Sèneca Autobusos). I finalitzarà el mes de juny amb el tradicional acte de clausura de la desena edició del màster (Seu de la Universitat d'Alacant, c/ Sant Ferran, 40. 29 de juny, a les 18.30 h).

Després de les vacances estivals es reprendran les celebracions amb el concert de guitarra Clàssica, interpretat per Paola Requena (2 d'octubre, a les 12 hores, en el  Museu de l'Aigua d'Alacant/Pous de Garrigós, plaça del Pont, s/n).

Novembre portarà l'exposició “Ànima d’acord. Exposició d'artistes contemporanis d'Alacant al voltant de la guitarra”, l'acte inaugural de la qual està previst el 2 de novembre a les 19 hores (LAB LAB15 palau del Portalet, carrer de Llauradors, 15). Aquesta mostra, comissariada pel professor Juan Antonio Roche Cárcel, romandrà oberta al públic fins al 31 de desembre. Compta amb el patrocini del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) i amb la col·laboració del Patronat Municipal de l’Habitatge de l'Ajuntament d'Alacant.

També al novembre, del 9 al 13, tindrà lloc el II Congrés Internacional d'Antics Estudiants del Màster en Interpretació de Guitarra Clàssica de la Universitat d'Alacant, amb la col·laboració de Guitarras Alhambra i el Patronat Municipal de l’Habitatge de l'Ajuntament d'Alacant (LAB15 palau del Portalet). El congrés acollirà la presentació del llibre Transcripciones para guitarra (Publicacions de la Universitat d'Alacant), els autors del qual són estudiants del màster. Durant aquesta trobada també està prevista una taula redona i la presentació d'un vídeo resum de les deu edicions, concerts oberts al públic i el taller de lutier Guitarras Alhambra. L'11 de novembre, a les 20 hores, serà el torn del recital cum laude 2020-2021, amb Daniel Salceda i Jonas Egholm i, l'endemà, el 12 de novembre, també a les 20 hores, el concert pel Dia de la Guitarra Espanyola a Alacant (Orquestra ADDA Simfònica, Josep Vicent director titular, Ignacio Rodes guitarra), les dues activitats en l’ADDA.

Finalitzarà l'ampli programa del desè aniversari el 3 de desembre, a les 12 hores, amb la conferència “Guitarras mudas”, a càrrec de l'artista Javier Codesal (Seu de la Universitat d'Alacant, c/ Ramón y Cajal, 4)

La directora, Carmen Marimón, ha explicat que, a més de totes aquestes activitats incloses en el programa, també s'instal·laran plaques commemoratives en els domicilis dels guitarristes José Tomás, a Alacant, i José Luis González, a Alcoi, en dates per confirmar.

El disseny i el desenvolupament de tot el programa s'ha dut a terme gràcies a un comitè organitzador del qual formen part Ignacio Rodes, Carmen Marimón, Malena Durán, Luis Corno, Manuel Desantes, Gaspar Mayor i Juan Antonio Roche Cárcel.

Patrocinen el desè aniversari el MUA, el Vicerectorat de Cultura, la Seu Ciutat d'Alacant, la Diputació Provincial d'Alacant, l’ADDA, Aigües d'Alacant i l'Associació Art Guitarra, i compta amb la col·laboració dels ajuntaments d'Alacant i Alcoi, Guitarras Alhambra, el Patronat Municipal de l’Habitatge i la Foguera Sèneca Autobusos.

Recital_cum_Laude
IMAGEN_Concierto_ADDA